Profil firmowy na Instagramie został wprowadzony już w 2016 roku. Od tego czasu wiele osób zadaje sobie pytanie, czy warto zmienić dotychczasowe konto na biznesowe. W tym poście przedstawię 5 kluczowych powodów, dlaczego i jak zmienić profil osobisty na firmowy na Instagramie.

Dla wielu organizacji decyzja jest łatwa i natychmiastowa. W tym momencie istnieje już ponad 25 mln profili biznesowych w aplikacji. Mimo wszystko istnieją firmy, które nie decydują się na zmianę, ponieważ obawiają się drastycznych spadków zasięgów oraz zaangażowania. Nie dziwię się, ponieważ Facebook wciąż faworyzuje i lepiej wyświetla treści od naszych znajomych i rodziny, niż posty z fanpage. Na Instagramie jest podobnie. Osobiście jednak polecam przejście na profil firmowy. Dlaczego?

Jaka jest różnica między profilem firmowym a osobistym na Instagramie?

Profil firmowy zapewnia dostęp do większej liczby dodatkowych funkcji, m.in. Instagram Insights, Instagram Ads, dane kontaktowe i inne. Przede wszystkim otrzymujesz dostęp do wielu statystyk, które mogą pomóc Ci kontrolować ruch w profilu oraz wspomogą rozwój Twojej marki. Statystyki na Instagramie pomagają lepiej poznać osoby, które Cię obserwują i wchodzą w interakcję. Na przykład możesz uzyskać wykresy dotyczące płci, wieku i lokalizacji. Możesz także zobaczyć, które posty i relacje są wyświetlane przez odbiorców i które z nich budzą największe zainteresowanie.

Pomyśl o profilu biznesowym jako „ulepszonej” wersji osobistego konta. Jasne, technicznie możesz zarządzać kontem swojej marki na Instagramie z osobistego profilu. Ale po co ograniczać się, gdy można przejść na profil firmowy w ciągu kilku sekund i uzyskać o wiele więcej?

Mając to na uwadze, rzućmy okiem, jak dokonać zmiany krok po kroku.

Jak zmienić profil osobisty na firmowy na Instagramie?

Jeżeli Twoje konto jest prywatne, zmień je na publiczne. Kont prywatnych nie można przełączyć na konta firmowe.

1. Zaloguj się na swoje konto na Instagramie i przejdź do ustawień.

Zmiana profilu na Instagramie na firmowy2. Kliknij na opcję Przełącz na profil firmowy.

3. Wybierz stronę na Facebooku, którą chcesz powiązać ze swoim profilem firmowym na Instagramie.

4. Przejrzyj dane na stronie Skonfiguruj profil firmowy, wprowadź ewentualne zmiany i dotknij przycisku Gotowe.

To wszystko! 😊

Jak zmienić profil biznesowy na Instagramie z powrotem na konto osobiste?

Jeśli z jakiegoś powodu chcesz przejść z profilu biznesowego z powrotem na konto osobiste, możesz to zrobić równie łatwo.

1. Zaloguj się na swoje konto na Instagramie i przejdź do ustawień.

2. Kliknij na opcję Przełącz z powrotem na konto osobiste.

Jak wrócić do konta osobistego na Instagramie

3. Kliknij „Przełącz z powrotem„, aby zatwierdzić zmiany. 

Gotowe! 💪

Pamiętaj, że zawsze możesz wrócić ponownie do profilu biznesowego. Zdecydowanie zalecam jednak profil biznesowy, jeśli jesteś marką lub chcesz mieć dostęp do statystyk.

Teraz gdy już wiesz, jak się przełączyć pomiędzy kontami, omówię niektóre korzyści związane z korzystaniem z profilu biznesowego na Instagramie.

Korzyści z posiadania profilu biznesowego na Instagramie

1. Otrzymasz dostęp do Instagram Insights

Instagram Insights to natywna platforma analityczna Instagrama. Jest to prawdopodobnie najważniejszy powód, dla którego marki/osoby prywatne zmieniają profil na firmowy.

Jeśli korzystasz obecnie z konta osobistego nie masz zbyt wielu danych na temat skuteczności wpisów na Instagramie lub swoich Relacji. W najlepszym przypadku prawdopodobnie po prostu ręcznie monitorujesz liczbę polubień i komentarzy, które otrzymujesz.

Jednak po przejściu na profil biznesowy uzyskujesz dostęp do Instagram Insights, który dostarczy Ci danych na temat zaangażowania, wyświetleń, danych demograficznych odbiorców i innych.

2. Uruchomisz reklamy na Instagramie

Reklamy na Instagramie to bardzo ciekawe narzędzie promocji. Posty sponsorowane odnoszą naprawdę spore sukcesy w aplikacji. Możesz tworzyć zaawansowane cele promocji – generować więcej odwiedzin profilu, zwiększyć ruch w witrynie internetowej lub po prostu skupić się na tworzeniu dużych zasięgów. Instagram dostosowuje treści pod użytkownika, dzięki czemu możemy bezpośrednio kierować je do danej grupy odbiorców z bardzo zawężonymi zainteresowaniami. Duża zasługa w tym hashtagów.

Według Sprout Social przychody z reklam z Instagrama sięgną blisko 7 miliardów dolarów w 2018 roku, z 3,6 miliarda dolarów w 2017 roku. To pokazuje, w jakim kierunku rozwijają się reklamy na Instagramie.

3. Uatrakcyjnisz swój profil i ułatwisz ludziom kontakt

Kolejną z zalet posiadania konta biznesowego na Instagramie jest kilka dodatkowych funkcji dostępnych w profilu. Na przykład możesz dodać przycisk kontaktu, aby ludzie mogli łatwo skontaktować się z Twoją marką bez konieczności szukania informacji w innych miejscach. Może to być e-mail, telefon lub adres docelowy.

Kontakt na Instagramie

Pamiętaj, że obecnie, gdy Twoi klienci mają problem, pierwsze miejsce, do którego się skierują to media społecznościowe, a nie Twoja witryna. Musisz sprawić, aby ludzie mogli się z Tobą jak najszybciej i prosto skontaktować. Dodanie przycisków kontaktów w profilu może znacznie ułatwić rozwiązanie problemów z obsługą klienta lub pozwoli zdobyć Ci nowych konsumentów.

4. Możesz zostać zweryfikowany

Zweryfikowany profil to taki, który został potwierdzony na Instagramie jako oficjalny profil osoby, marki lub firmy, w przeciwieństwie do konta fanów lub „fake’a”. Oznacza się go przy pomocy białego „ptaszka” w niebieskim kółku przy nazwie.

Potwierdzone marki budzą zaufanie. Wiemy, że to oficjalne konta danej marki lub osoby, więc śmiało możemy tworzyć z nimi interakcję, bez obawy, że zostaniemy oszukani. Liczba odwiedzin profilu będzie wzrastać, ponieważ  Instagramowicze wiedzą, że wybierają prawdziwe konto, a nie konta naśladowców. Im więcej odwiedzin, tym większy ruch do Twojej witryny i świadomość marki.

5. Zaplanujesz posty w aplikacji

Po długim oczekiwaniu Instagram wprowadził w końcu zmiany w swoim API, które pozwalają kontom firmowym planować posty przy pomocy zweryfikowanych narzędzi firm trzecich, bez wymogu potwierdzenia w momencie publikowania postu. To bardzo dobra wiadomość dla wszystkich, szczególnie dla menedżerów mediów społecznościowych, którzy chcą publikować posty po godzinach pracy. Pamiętaj jednak, że nie jest to funkcja natywna samego Instagrama, ale aplikacji innych firm, które są oficjalnymi partnerami na Instagramie i Facebooku.

Jeśli jesteś marką na Instagramie, zdecydowanie polecam przejście na konto firmowe. Korzyści są na tyle dobre, że nie można ich pominąć, a sama zmiana zajmuje mniej niż minutę. Jeżeli jeszcze nie dokonałeś zmiany, naprawdę teraz jest na to czas!

Prowadzisz konto firmowe na Instagramie? Daj znać w komentarzu! 💪😊