Prowadzisz fanpage na Facebooku i nie widzisz rezultatów? Masz małą firmę i zaczynasz przygodę z mediami społecznościowymi? Sprawdź 10 porad dla początkujących jak promować swoją markę na Facebooku.

Dzisiejszy wpis skierowany jest do osób, które chciałyby rozwinąć swój fanpage na Facebooku, ale nie mają na to pomysłu. Poniżej znajdziecie dziesięć podstawowych wskazówek dotyczących prowadzenia konta firmowego w najpopularniejszej platformie społecznościowej.

Gotowi? Zaczynamy!

1. Baw się dobrze! 🙂

Zacznę od najważniejszego. Nie osiągniesz sukcesu w mediach społecznościowych, jeśli nie będziesz cieszyć się interakcją z innymi ludźmi. Nie czuj się zestresowany faktem, że prowadzisz fanpage, brakuje Ci pomysłów na tworzenie postów lub nie wiesz gdzie popełniasz błąd – to widać. Baw się dobrze, myśl stale o nowych pomysłach, sprawdzaj różne typy postów, publikuj to co uważasz za słuszne. I ucz się na błędach. Po prostu ciesz się każdym polubieniem, komentarzem i udostępnieniem. Bądź za to wdzięczny każdemu, kto angażuje się w życie Twojego fanpage i prowadź dyskusje cały czas. Praca w social media to ciężkie zajęcie, ale również świetna zabawa!

2. Uzupełnij profil

Zadbaj o to, aby na Twoim fanpage znajdowały się wszystkie potrzebne informacje – dane kontaktowe, adres witryny internetowej, godziny otwarcia, metryczka, historia firmy i zdjęcia (profilowe oraz w tle). Zdarza się widywać strony firmowe bez uzupełnionych rubryk, co jest bardzo nieprofesjonalne. Firma traci na wiarygodności i psuje sobie wizerunek. Poświęć swój czas i rzetelnie wypełnij swój fanpage treścią.

Twoja strona firmowa wiele mówi o Tobie i Twoje działalności. Potraktuj swój fanpage na Facebooku poważnie, aby ludzie traktowali Ciebie poważnie. To nie jest skomplikowane. Dla niektórych osób strona może być pierwszą rzeczą związaną z Twoją marką, którą zobaczy. Twórz spójne grafiki, wyróżniaj się i zadbaj o dobre pierwsze wrażenie.

3. Twórz ciekawe treści

Content, content, content. Bądź kreatywny, inspiruj się i dostarczaj ludziom wartość. Jeżeli nie masz pomysłu na tworzenie fajnych postów – nie przejmuj się. Zerknij na inne strony, zainspiruj się i pomyśl co mógłbyś przekazać swoim odbiorcom interesującego. Korzystaj z różnych typów postów – mogą to być zdjęcia, infografiki, wideo lub transmisje na żywo. Na Facebooku mamy duże pole do popisu. Testuj, bądź odważny i badać na co ludzie reagują najlepiej. I wrzucaj tego więcej 🙂

4. Publikuj regularnie

Bardzo istotne, aby Twoje treści były wrzucane regularnie. Wszystko zależy od branży, ale staraj się zaplanować publikowanie postów w odpowiednim czasie. Może to być raz dziennie, co drugi dzień lub raz w tygodniu. Nie przestawaj, ponieważ nie ma nic gorszego dla firmy, niż pusty fanpage – to odstrasza potencjalnych klientów. Lepiej postować rzadziej, ale regularnie. Pamiętaj o tym.

5. Reklamuj się

Pomyśl o Facebook Ads. Ustawienie dobrej kampanii reklamowej pozwoli Ci precyzyjnie dotrzeć niskim kosztem do bardzo wąskiej grupy odbiorców. Reklamy na Facebooku nie są drogie i dostosowane do każdej kieszeni. Samemu ustalasz cel kampanii, budżet oraz czas emisji. To jedno z najlepszych narzędzi promocji firmy w sieci. Uwierz.

Jeżeli zaczynasz prowadzić stronę firmową i jeszcze nie masz Menadżera reklam Facebooka – utwórz go i zacznij działać. Analizuj wyniki i twórz nowe kreacje. To może rozwinąć Twój fanpage.

6. Nie próbuj sprzedawać

To podstawowy błąd małych firm – jeżeli zgromadzą już pewną grupę odbiorców, natychmiast starają się sprzedać swoje usługi lub produkty w każdym poście, nie dając absolutnie nic od siebie. Na większości fanpage zobaczymy treści typu „wypróbuj”, „kup”, „zobacz, to nasza usługa” – to nie zadziała w mediach społecznościowych, jeżeli nie zbudujesz wcześniej dobrej relacji z klientem. Zanim uderzysz prawym sierpowym (wyjdziesz z ofertą lub promocją), musisz zrobić kilka ciosów prostych – to nie sprint, to maraton.

7. Odpowiadaj szybko

Większość mikro-przedsiębiorców nie chce zatrudniać osób odpowiedzialnych za media społecznościowe. I spójrzmy prawdzie w oczy – w rezultacie fanpage umiera, ponieważ menagerowie są zbyt zajęci, aby pracować przy tym cały dzień. W rezultacie wpisy leżą nawet kilka dni bez odzewu.

To konieczność, aby regularnie sprawdzać swoją stronę na Facebooku i odpowiadać na niektóre z ostatnich komentarzy. Im częściej reagujesz, tym otrzymasz większe zaangażowanie. Nawet jeśli robisz to tylko okazjonalnie, możesz wysłać wiadomość lub podziękowanie za opinię. To bardzo ważne. Ten rodzaj zaangażowania pomoże zbudować publiczność oraz jednocześnie przyciągnąć ludzi do siebie.

8. Nie ignoruj negatywnych opinii

Może się zdarzyć, że otrzymasz negatywny komentarz od klienta. Może to być ktoś, kto otrzymał nieświeży posiłek w restauracji lub wadliwy produkt. To nie ma znaczenia. Jeżeli na Twojej stronie na Facebooku pojawi się problem – musisz odpowiednio zareagować. Swoją reakcją pokazujesz kim jesteś – możesz przyciągnąć ludzi do siebie lub ich odstraszyć. Po pierwsze, nie ignoruj negatywnych komentarzy. Zareaguj natychmiast, pozostając wyrozumiałym i miłym. Postaw się w sytuacji klienta, nawet jeśli nie popełniłeś błędu. Fakt, że reagujesz w ludzki i wrażliwy sposób, będzie świadczyć jak obchodzisz się z Twoimi potencjalnymi klientami.

Oczywiście na tym się nie kończy. Możesz wysłać wiadomość do osób, które nie są zadowolone z Twoich usług lub produktów oraz dopytać się – jak możesz poprawić sytuację. Zaproponuj zniżkę lub zwrot, aby pokazać, że dbasz o swoich klientów. To jedyna opłacalna strategia długoterminowa.

9. Dbaj o lokalnych odbiorców

Jeżeli prowadzisz lokalny biznes, musisz najpierw wejść w interakcje z osobami mieszkającymi w Twojej okolicy. To bardzo cenna rada, która pomoże Ci rozwinąć się na Facebooku. Szukaj potencjalnych klientów wśród swoich znajomych oraz osób w Twoim mieście, aby zbudować grupę odbiorców, którzy wygenerują istotne zasięgi. Informuj ich o nowych produktach, działaj na stronach wydarzeń, współpracuj z lokalną społecznością.

10. Skup się na Facebooku

Nie idź na skróty. To kuszące, ale odradzam korzystać z automatycznych narzędzi do publikacji postów na wielu platformach społecznościowych jednocześnie. Każda aplikacja jest inna. Użytkownicy inaczej konsumują treści na Facebooku, Instagramie lub Twitterze. Jeden wspólny post lub grafika może być odebrana w zupełnie inny sposób i stracić potencjał. Dbaj o każdą grupę odbiorców z osobna, na każdej platformie w odpowiedni sposób. Do tego potrzeba dodatkowej pracy, ale cóż, to konieczność.

Mam nadzieję, że ten wpis na blogu jest dla Ciebie pomocny. Nie czuj się przytłoczony, jeżeli popełniłeś wcześniej błąd i Twój fanpage wymaga poprawek. Rezultaty wymagają czasu. Cierpliwości.

Podobało się? Zostaw komentarz lub udostępnij post znajomym! 🙂