Trwa szał na nową aplikację społecznościową Vero. W ciągu ostatnich kilku dni pobrano ją już ponad 100 tysięcy razy, budząc tym samym spore zainteresowanie i niepokój wśród gigantów mediów społecznościowych. Co to jest Vero True Social i na czym polega jej fenomen? Sprawdź poniżej.

Pierwszy raz o Vero dowiedziałem się w miniony weekend z Instagram Stories, gdzie kilku moich znajomych ogłosiło przejście do nowej aplikacji. Na pytanie o co chodzi, usłyszałem, że to „coś jak Instragram i Facebook, tylko, że lepsze„. Dlaczego? Ponieważ Vero nie posiada reklam i algorytmu segregującego treści na tablicy. Ponadto nie zbiera danych o użytkownikach i nie wykorzystuje tych danych w celach komercyjnych. Vero to zatem aplikacja całkowicie społecznościowa i pozbawiona tego, co denerwuje nas obecnie w pozostałych serwisach. W dodatku jest darmowa.

Vero aplikacja

O sukcesie Vero możemy przeczytać w m.in. The Independent i Forbes, gdzie serwis społecznościowy nazywany jest „nowym Facebookiem i następcą Instagrama„. Spore zamieszanie wywołuje też obietnica złożona przez założycieli, że pierwszy milion użytkowników będzie miał możliwość korzystania z aplikacji za darmo do końca życia. W sumie ciekawe, ale do miliona to jej jeszcze sporo brakuje, więc nie ma się co śpieszyć.

Sprawdź dwuminutowy spot objaśniający czym dokładnie jest aplikacja Vero:

Czy Vero może zagrozić Instagramowi, Facebookowi i Snapchatowi?

Wątpię. Wiem, że Facebook Instagram denerwuje i ciągle zmienia algorytmy, które wyświetlają głównie reklamy i posty sponsorowane, ale to wciąż są najlepsze portale społecznościowe w sieci. Aplikacje te pomimo swoich wad dalej łączą ze sobą ludzi z całego świata, co wraz z konsekwentną polityką właścicieli i wszechobecną cyfryzacją świata, zapewnia stałe grono nowych użytkowników. Pobieżnie można powiedzieć, że Snapchat przyciąga najmłodszych, Facebook najstarszych, a Instagram tych pomiędzy, więc tymczasowo nie będzie miejsca dla nowego króla.

Vero jest darmowe i nie ma reklam, jednak ocena aplikacji w App Store nie powala. Średnia 2,3 gwiazdki z ‎2008 opinii (stan 28.02.2018) nie jest powodem do dumy. Wyraźnie użytkownicy są poirytowani funkcjonalnością serwisu społecznościowego. Na Twitterze znajdziemy w większości posty przepraszające za problemy techniczne. To nie jest do końca wina twórców Vero, ponieważ nikt nie był w stanie przewidzieć tak dużej kuli śnieżnej, jednak sam fakt, że tempo prac nad poprawkami trwa dłużej, niż oczekują użytkownicy – w sporej części zniechęca i każe powrócić na stare śmieci.

Aplikacja ma duży potencjał i na pewno sporo jeszcze o niej usłyszymy. Chciałbym jednak nadmienić dla tych co nie pamiętają, że kilka ładnych lat temu Facebook też był darmowym i wolnym od reklam portalem społecznościowym i miał w swoim założeniu nie zarabiać na użytkownikach. Mimo wszystko jednak trzymam kciuki za sukces aplikacji!