Na Facebooku można już dodawać posty 3D bez instalacji dodatkowych rozszerzeń do przeglądarki. Trójwymiarowe obiekty obejrzymy jednak jedynie w desktopowej wersji serwisu społecznościowego.

Od wczoraj użytkownicy mogą wrzucać na swoje tablice obiekty 3D zapisane w formacie gITF 2.0. Wystarczy najechać kursorem na obraz, nacisnąć lewy przycisk myszy i obrócić model w dowolnym kierunku. Niestety, ale jeszcze niedostępna jest opcja powiększenia kompozycji.

Kilka firm skorzystało już z nowej opcji, m.in. Lego demonstrując trójwymiarową papugę z klocków oraz Jurassic World z modelem dinozaura. Trzeba przyznać, że prezentuje się to całkiem dobrze! 

Get a closer look at Blue — in 3D. Add her to your photo or video with #JurassicWorld effect on your Facebook camera here: http://unvrs.al/JWFBCam

Opublikowany przez Jurassic World na 20 lutego 2018

SQUAAAARK! New 3D models on Facebook, you say? Yes please! 😍 Have a play by dragging the below around with your finger or mouse.

Opublikowany przez LEGO na 20 lutego 2018

Ze względu na znacznie bardziej skomplikowany proces tworzenia tego typu postów, obiekty 3D nie zdominują naszych tablic w najbliższym czasie. Warto jednak mieć na uwadze fakt, że taka opcja istnieje i firmy mogą używać grafik trójwymiarowych do przyciągnięcia uwagi swoich klientów.