Tworzysz kampanię i nie wiesz, jaki wybrać cel reklamy na Facebooku? Przytłacza Cię duża ilość opcji w Facebook Ads? Sprawdź, jakie cele będą idealnie pasować do Twoich działań promocyjnych oraz czym się charakteryzują.

Dla początkujących mnogość celów reklamowych może być przetłaczająca. Użytkownicy, którzy zaczynają swoją przygodę z reklamami na Facebooku, mogą pogubić się zaraz przy konfiguracji kampanii. Nic dziwnego, jeżeli nie wiesz do czego służą poszczególne cele. Często kosztem błędów są utracone pieniądze zainwestowane w reklamę.

Jeśli chcesz tworzyć skuteczne kampanie musisz wykorzystać cały potencjał swojej promocji. W jaki sposób? Dobierając odpowiedni cel reklamy.

Zatem, jaki cel reklamy będzie dla mnie idealny?

Jaki wybrać cel reklamy na Facebooku?

Cele podzielone są na trzy kategorie:

  • Świadomość – wybieramy wtedy, gdy chcemy wzbudzić zainteresowanie naszą marką lub usługami
  • Działania – celami w tej kategorii zwiększamy zaangażowanie użytkowników
  • Konwersja – korzystamy w momencie, kiedy zależy nam na skorzystaniu z naszych usług, np. rejestracja na stronie

Jaki wybrać cel reklamy na Facebooku?

 

Jak widać, możemy dopasować się do obranej przez nas strategii i charakteru kampanii na Facebooku. Omówimy teraz szczegółowo poszczególne cele.

Cel reklamy na Facebooku: Świadomość

Rozpoznawalność marki

Jest to cel, który umożliwia dotarcie do użytkowników Facebooka z dużym prawdopodobieństwem zwrócenia uwagi na naszą marką. Tę opcję wybieramy, jeżeli zależy nam na rozpoznawalności naszego produktu lub usługi w sieci, ale nie dbamy o aktywność, rejestrację lub zakupy.

W wynikach reklamy zobaczysz opcję szacowany wzrost wskaźnika zapamiętania. Jest to potencjalna liczba osób, która zapamięta reklamę w ciągu 2 dni od jej obejrzenia. Warto pamiętać, że wskaźnik ten nie jest dokładny, a Facebook skupia się w tym zakresie jedynie na czasie spędzonym przez użytkownika na reklamie.

Jest to świetne rozwiązanie dla dużych firm i korporacji, takich jak, np. Coca-Cola. Za pomocą tego celu z pewnością zbudujemy świadomość naszej marki, licząc jedynie na dużą ilość wyświetleń naszej promocji. Nie liczmy tu jednak na reakcje i komentarze pod postem. 

Zasięg 

Za pomocą tego celu dotrzemy do jak największej liczby osób z naszej grupy docelowej w określonym budżecie dziennym.

Cel ten jest przydatny dla fanpage o wąskiej specjalizacji i ograniczonym budżecie. To bardzo bezpieczny cel, dzięki któremu mamy pewność, że dotrzemy do odbiorców zainteresowanych naszą tematyką – może być wykorzystywany, nawet jeżeli zależy Ci na skierowaniu ruchu na stronę internetową.

Zasięg wykorzystywany jest w zasadzie przez firmy o każdej wielkości. W kampaniach o tym celu otrzymamy dużo wyświetleń, jednak relatywnie mało kliknięć.

Cel reklamy na Facebooku: Działania

Ruch

To bardzo dobra opcja, jeżeli zależy nam na skierowaniu użytkownika poza Facebooka, np. na witrynę internetową, do aplikacji lub Messengera (zostanie otwarte okno konwersacji). 

Piszesz artykuły na bloga? Chcesz skierować ludzi do nowego landing page? Wybierz ten cel reklamy.

Aktywność

Idealne rozwiązanie dla osób, które mają problemy z zaangażowaniem użytkowników. Jeżeli chcesz zwiększyć aktywność, która obejmuje polubienia/reakcje, komentarze i udostępnienia – nie wahaj się. Na początku określ, czy chcesz pozyskać fanów fanpagepromować wydarzenie, czy zdobyć reakcje pod postami.

Instalacja aplikacji

Z tym celem wypromujesz swoją aplikację wśród użytkowników Facebooka. Po kliknięciu użytkownik zostanie przekierowany do Apple Store lub Google Play. 

Wyświetlenia filmu

Sama nazwa dobrze tłumaczy zastosowanie tego celu. Jeżeli zależy Ci na dużej liczbie wyświetleń wideo – skorzystaj z tej opcji, aby dotrzeć do jak największej liczby widzów.

Pozyskiwanie kontaktów

To nic innego jak reklama na pozyskiwanie leadów. Za pomocą tego celu zbierzemy adresy email, numery telefonów oraz inne dane, na których nam zależy. 

Każdy użytkownik, który ma uzupełnione dane na swoim profilu w formularzu, nie będzie musiał nic wpisywać. Facebook automatycznie wypełni pola umożliwiające kontakt z klientem.

Warto dodać, że to dosyć droga reklama i należy używać jej rozsądnie.

Wiadomości

Jeżeli zależy Ci, aby użytkownicy skontaktowali się z Tobą za pomocą prywatnej wiadomości, to wybierz ten cel reklamy. Do wybory masz skierowanie do Messengera lub wysłanie wiadomości sponsorowanej do osób, które już wcześniej napisały do strony na Facebooku.

Cel reklamy na Facebooku: Konwersje

Konwersje

Świetne rozwiązanie, żeby przekonać użytkowników do konwersji na stronie internetowej lub w aplikacji – mogą to być zakupy, wypełnienie formularza lub po prostu dodanie produktu do koszyka.

Ten cel reklamy jest możliwy tylko, jeżeli masz zainstalowany Facebook Pixel oraz zaakceptowałeś warunki dostarczania danych do analizy serwisowi. 

Dodatkowo – Twoja firma musi posiadać przynajmniej 15 konwersji (bardzo mile widziane jest 50+ konwersji) w ciągu tygodnia. Dlaczego? Facebook musi przeanalizować informacje o użytkownikach, którzy dokonali konwersji. 

Pamiętaj, że nie mając dużej ilości konwersji narażasz się na „przepalanie” budżetu. Facebook nie będzie mógł odpowiednio zoptymalizować reklamy i będzie wyświetlał je niezbyt dokładnie.

Sprzedaż katalogu produktów

Prowadzisz sklep internetowy oraz sprzedajesz na Facebooku poprzez katalog produktów? Skorzystaj z tego celu. 

Uwaga! Wymagana jest integracja katalogu produktów (product feedu) z Facebookiem. Dopiero zaczynasz i jeszcze nie wiesz jak stworzyć katalog produktów na Facebooku? Nic straconego. Sprawdź tutaj jak ogarnąć swój plik produktowy.

Ten cel reklamy jest bardzo przydatny dla firm o dużym asortymencie, natomiast w innym przypadku skorzystaj z innej opcji.

Wizyty w firmie

Prowadzisz fanpage firmy, która posiada oddziały w różnych lokalizacjach? Wybierz ten cel, a skierujesz reklamę do osób w określonej odległości od danego punktu. Możesz skorzystać z przycisków “Jak dojechać” oraz “Zadzwoń teraz”.

Ten cel reklamy często wykorzystywany jest w walce o danych odbiorców z lokalną konkurencją.

Przede wszystkim testuj!

Pamiętaj, że każda branża jest inna i działania innych fanpage nie przełożą się na rezultaty Twoich promocji. Reklamy na Facebooku rządzą się swoimi prawami i przeważnie musi upłynąć sporo czasu, zanim odkryjesz odpowiedni cel reklamy dla siebie. 

Po prostu trzeba testować, testować i testować

Kluczowe jest optymalizowanie kampanii i stałe szukanie nowych rozwiązań, które mogą pomóc w osiągnięciu maksymalnych wyników. Także testuj różne warianty, różne grupy docelowe i nie zrażaj się brakiem wyników – sukcesy wymagają czasu i cierpliwości 😊