Pierwszy polski numer Vogue Polska zadebiutował w Walentynki, nie schodząc z ust wszystkich, nie tylko związanych branżą mody. Kontrowersyjna okładka z z Małgorzatą Belą i Anją Rubik na tle Pałacu Kultury i Nauki wzbudza tak duże emocje, że premiera magazynu urosła do miana ogólnonarodowej dyskusji. Fotografię można zobaczyć już niemal wszędzie, razem z licznymi przeróbkami zdjęcia w mediach społecznościowych. Właśnie tak się robi marketing w 2018 roku.

Vogue to bardzo silna i ugruntowana marka na rynku. Na łamach magazynu znajdziemy luksusowe towary z najlepszej półki. Polska długo czekała na krajową edycję, w której zobaczymy również promocję polskiej kultury, sztukę, design, podróże oraz lifestyle. Vogue Polska ma być przede wszystkim inspiracją oraz motywacją do spełniania marzeń dla kobiet w całym kraju. Jaka jest cena czasopisma? Największa na rynku, czyli 16,90 zł. Nie mało, ale nie wydaje się, żeby komukolwiek przeszkadzało. Towar schodzi z półek ekspresowo, pomimo, że promocja prasy w cyfrowym świecie nie jest łatwym zadaniem.

Polska oszalała

Okładkę Vogue jedni chwalą, drudzy krytykują, ale wszyscy udostępniają dalej, dodając przy tym swój komentarz, który napędza kolejne. Na Facebooku, Instagramie oraz w pozostałych mediach społecznościowych pełno jest przeróbek okładek pisma, które przekazywane są dalej w nowych wersjach. Do akcji dołączyły już m.in. takie firmy jak MyTaxi lub ModlinBus. To najlepsza promocja, jaka mogła się przytrafić marce.

Vogue Polska powinno skakać ze szczęścia pod sufit. Zabawa trwa w najlepsze i dopiero się rozkręca. Inne marki, które również chcą zyskać na fejmie wydawnictwa tworzą śmieszne memy wstawiając swoje logo, tworząc tym samym swoistą promocję swojej firmy. Praktycznie każdy chce skorzystać z pięciu minut debiutanta. Sprytne, ale to nie potrwa wiecznieVogue nie jest w stanie utrzymać takiego zainteresowania czasopismem przez cały czas, nie wpłynie to również znacząco na sprzedaż, jednak ich start to dosłownie „wejście smoka” na naszym rynku i nowe case study dla marketerów. Marka za darmo uzyskała dużą uwagęstworzyła zasięg i siłę rażenia stosując zdrową prowokację, a dzięki ekskluzywności i oryginalności stałe grono czytelników. Czapki z głów.

Pierwsza okładka Vogue Polska to najlepsza reklama 2018 roku w branży

Myślę, że nic już nie przebije szału wokół debiutu czasopisma. Jeżeli tylko magazyn zachowa swój luksusowy wymiar i będzie tworzył treści nie tylko dla tych najbogatszych, ale również do osób z klasy aspirującej do bogactwa to osiągnie ogromny sukces w kraju nad Wisłą. Dla mnie Rookie of the Year 2018.