Dobra wiadomość dla Snapowiczów. Aplikacja doczekała się narzędzia analitycznego pozwalającego na ocenę zaangażowania użytkowników w opublikowane treści. Dzięki niemu będziemy mogli śledzić dane demograficzne odbiorców oraz popularność poszczególnych publikacji. 

Snapchat od zawsze był kiepski w analizach. Do tej pory Influencerzy musieli robić zrzuty ekranu co 24 godziny z statystykami przed zniknięciem relacji, aby udowodnić swój zasięg współpracującym markom. Teraz się to zmieni i będziemy śledzić szczegółowe dane w specjalnej zakładce.

Jakie dane zobaczysz w narzędziu analitycznym Snapchat Stories?

  • Łączna liczba wyświetleń w ostatnim tygodniu, miesiącu i roku
  • Łączny czas spędzony na oglądaniu Stories (w minutach) w ubiegłym tygodniu, miesiącu i roku
  • Liczba unikalnych użytkowników Stories, średni czas spędzony przez nich na oglądaniu oraz konwersje
  • Dane demograficzne odbiorców, tj. płeć, przedział wiekowy oraz miejscowość
  • Zainteresowania odbiorców, m.in. film i telewizja, jedzenie, moda lub sport

Snapchat zaznacza, że nowe narzędzie analityczne może w znaczący sposób zmienić współpracę Influencerów z markami. Niestety, ale dla zwykłych użytkowników nowość nie będzie aż tak przydatna, jednak pozwala bardzo optymistycznie spoglądać w przyszłość rozwoju aplikacji.