Rodzaje pozycjonowania

Na ERROR zlecisz pozycjonowanie stron

Istnieją 3 popularne sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe odgrywa specyficzną rolę przed jednorazowymi bądź cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Kobiet, Światowe Dni Młodzieży lub Święto Pracy. Ten typ pozycjonowania jest bardzo skuteczny, jeżeli popularna w danym okresie fraza zostanie znaleziona i wykorzystana z należytym wyprzedzeniem. Zazwyczaj pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w branży turystycznej i gastronomicznej. Najczęściej należy rozpocząć je na dwa-trzy miesiące przed ważnym wydarzeniem, żeby wyszukiwarka Google zdążyła na czas zaindeksować nową bądź uaktualnioną treść witryny.

Pozycjonowanie Long Tail, a więc na tzw. długi ogon

Kolejny rodzaj pozycjonowania to trafne i przetestowane rozwiązanie dla właścicieli firm posiadających niewielki budżet na reklamę. Za sprawą należytego doboru fraz, nie tylko będzie można wejść w niszę powiązaną z daną branżą, ale też stawki za reklamę w Google Adwords znacznie się obniżą. Pozycjonowanie Long Tail to również dużo mniejsza konkurencja. Ważne jest też to, że coraz popularniejsza jest tendencja do wprowadzania dłuższych zapytań w wyszukiwarkach.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– golarka Eldom G50 5 czarna,
– telefon Samsung Galaxy A50 czerwony,
– buty Adidas V racer czarne sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest ogromnie ważne szczególnie dla sklepów działających w sieci. Za pośrednictwem tego typu fraz, sklepy mające w swoim asortymencie bardzo obszerną ofertę towarów mogą się jeszcze skuteczniej pozycjonować w Google.

Pozycjonowanie Lokalne

W takim pozycjonowaniu najistotniejsze jest połączenie słowa kluczowego z nazwą danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można wziąć pod uwagę przeważnie:
– dzielnicę (np. “sklep sportowy Retkinia”)
– miejscowość (“saksofonista Kraków”)
– kraj (“studio filmowe Polska”)
Pozycjonowanie lokalne bardzo dobrze sprawdzi się w stosunku do podmiotów lokalnych, które adresują swoją ofertę tylko do odbiorców zamieszkujących w danym regionie. Taki sposób pozycjonowania jest wykorzystywana również wtedy, gdy firma ma niewiele finansów na promocję i nie ma możliwości rywalizować na frazy niezawierające dopasowania miejscowego, przykładowo zamiast “restauracja hiszpańska“, to “restauracja hiszpańska Kraków”.

Nasza siedziba:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]